Testeaza-ti cunostintele la OOP (varianta 3)


  1. Care este structura generala de declarare a unei clase si care sunt, din punct de vedere functional, categoriile de membri intr-o clasa? Cum de definesc functiile clasei? Exemplificati, construind o clasa formala.
  2. Ce este un constructor de copiere si cand este necesar? Cum se declara, se defineste si utilizeaza un astfel de constructor? Exemplificati cu o clasa formala.
  3. Ce este mostenirea multipla si cum se declara? Cum se trateaza cazurile de mostenire multipla repetata in C?
  4. Care este regula generala de legare a functiilor? Ce se intelege prin redefinirea functiilor intr-o ierarhie de clase? Ce semnificatie au functiile virtuale si cum se declara?
  5. Se considera creat un fisier de tip text, denumit ObsN.dat continand numere reale. Sa se scrie in tehnica OOP un program care sa determine si sa afiseze numarul de numere continute in fisier si media aritmetica a acestora.
  6. Sa se scrie o functie generica (template) care sa poata determina valoarea maxima a unui array numeric oricare ar fi tipul standard al elementelor sale. Sa se schiteze functia main(), pentru apelul acestei functii cu doua array-uri, de tipuri diferite, initializate la declarare.
  7. Se considera o clasa formala X care are urmatoarea structura:
    class X
    {...........
    int n; //numarul de elemente in array
    double *pS; //pointer la spatiul dinamic al array-ului
    ..........
    }
    Sa se completeze structura clasei redefinind operatorul standard de iesire pentru a afisa pe monitor obiecte de tip X. Sa se schiteze functia main() care sa instantieze un obiect de clasa X si sa utilizeze operatorul supraincarcat, pentru afisarea obiectului pe monitor.
  8. Se presupune cazul multimilor definite ca parti ale multimii totale {1,2,,...,9} si memorate prin functie caracteristica pe array. (O astfel de multime se prezinta ca un array caracter, care are componenta de rang k egala cu 1 sau 0, dupa cum elementul multimii este prezent sau nu in multimea respectiva). Sa se construiasca o clasa MULTIME care sa posede constructor implicit pentru multimea vida, o functie pentru cardinal si operator + supraincarcat pentru reuniune. Sa se schiteze functia main() care sa apeleze functiile astfel definite, presupunand ca multimile operanzi sunt initializate, dupa instantiere, prin operatii care nu se cer.

Puteti lasa si voi variantele voastre la aceasta materie, in comentariile acestei pagini.
Acest site utilizeaza cookie-uri. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.