Testeaza-ti cunostintele la OOP (varianta 2)


  1. Cum se instantiaza obiectele unei clase? Cum se refera membrii unui obiect, in fiecare caz de instantiere? Exemplificati.
  2. Ce este un constructor general? Cum se declara si cum se defineste? Ce este un constructor implicit si cand este necesar? Examplificati.
  3. Ce este mostenirea simpla si cum se declara? Care este rostul sectiunii protected? Cum se controleaza accesul la membrii mosteniti? Exemplificati.
  4. Ce este o ierarhie de clase? Cum se realizeaza initializarea obiectelor intr-o ierarhie de clase?
  5. Se considera creat un fisier de tip text, denumit DateN.dat, continand numere intregi. Sa se scrie in tehnica OOP un program care sa determine si sa afiseze amplitudinea numerelor continute in fisier, ca diferenta intre cea mai mare si cea mai mica valoare.
  6. Sa se scrie o functie generica care sa poata determina suma unui array de numere oricare ar fi tipul standard de date al elementelor. Sa se schiteze functia main() pentru apelul acestei functii cu doua array-uri, de tipuri diferite, initializate la declarare.
  7. Se considera o clasa X care are urmatoarea structura:
    class X
    {int n; //numarul de elemente in array
    double *pS; //adresa spatiului array-ului
    ..........
    }
    unde pS este pointer la un array in heap, cu n elemente. Sa se completeze structura clasei redefinind oparatorul standard de intrare pentru a citi de la tastatura obiecte de tip X. Sa se schiteze functia main() care sa instantieze un obiect de clasa X si sa utilizeze operatorul redefinit, pentru incarcarea obiectului cu date de la tastatura.
  8. Se presupune cazul polinoamelor cu coeficienti intregi de grad n oarecare. Utilizand memorarea coeficientilor polinomului ca array in spatiul dinamic, sa se schiteze o clasa POLINOM care sa posede: constructori, un operator + supraincarcat pentru operatia de adunare a doua polinoame si operator - pentru polinomul opus. Sa se schiteze functia main() care sa apeleze operatorii, presupunand ca polinoamele operanzi sunt initializate prin instantiere.

Puteti lasa si voi variantele voastre la aceasta materie, in comentariile acestei pagini.
COMENTARII

optional (nu va fi afisat pe website)
max: 255 caractere


Acest site utilizeaza cookie-uri. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.