Testeaza-ti cunostintele la java


    1. Structura unei clase.
    2. Ce este o clasa abstracta?
    3. Declarare constructori, atribute, metode.
    4. Rolul modificatorilor de acces (vizibilitate).
    5. Cum se realizeaza mostenirea? Exista mostenire multipla la nivel de clasa?
    6. Ce este o ierarhie de clase?
    7. Cum se instantiaza un obiect?
    8. Cum se apeleaza metodele si atributele obiectelor?
    9. Explicati rolul cuvintelor cheie “this” si “super”, si a metodelor cu acelasi nume.
    10. Care sunt proprietatile claselor si obiectelor; exemplificati intr-un program pentru lucru cu numere rationale, care sa contina:
      • cel putin 3 constructori (supraincarcati);
      • metode (sau metoda) pentru operatiile: +, -, *;
      • metode (sau metoda) de reducere;
      • transformarea unui numar rational in obiect de tip string prin suprascrierea metodei toString, mostenita de clasa Object;
      • utilizare in program principal.
  1. GUI
    • Realizati un program care deschide o fereastra de 300 x 200 (cu posibilitatea de inchidere, minimizare si fara redimensionare); contine 3 elemente de control: JTextField, JTextArea, JButton. Componentele se organizeaza cu BorderLayout. Programul permite introducerea unui nume de fisier, iar la apsarea butonului, continutul fisierului va fi transformat in majuscule si apoi afisat in TextArea. La inchiderea programului textul e salvat in fisier.
Puteti lasa si voi variantele voastre la aceasta materie, in comentariile acestei pagini.
COMENTARII

optional (nu va fi afisat pe website)
max: 255 caractere


Acest site utilizeaza cookie-uri. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.